Binnen een onderneming worden er ontelbare overeenkomsten aangegaan. Bijvoorbeeld met je klanten, leveranciers, samenwerkingspartners en je personeel. Voor informatie over arbeidscontracten, bekijk dan de pagina personeel.

Alle vormen van overeenkomsten vallen onder het contractenrecht. Dit wordt ook wel verbintenissenrecht genoemd. Hierin staat bepaald hoe overeenkomsten tot stand kunnen komen, welke voorwaarden eraan worden gesteld en wat er gebeurt wanneer afspraken in een overeenkomst worden geschonden. Onder overeenkomsten vallen bijvoorbeeld aandeelhoudersovereenkomsten, licentieovereenkomsten en de algemene voorwaarden.

Wat kan Hendrikx Advocaten voor jou betekenen?

Vaak houden ondernemingen gedurende vele jaren dezelfde contracten aan, ondanks dat er misschien wel een en ander is gewijzigd in de wet- en regelgeving of de onderneming zelf. Daarom kunnen wij uw overeenkomst toetsen, zodat je zeker weet dat wat je overeenkomt, geldig is. Ook indien er een nieuw contract opgesteld moet worden, kunnen wij daarbij helpen.

Regelmatig ontvangen wij ook opdrachten die te maken hebben met algemene voorwaarden. Deze zijn nog wel eens in strijd met de wet. Wij kunnen daarom jouw huidige algemene voorwaarden bekijken en, indien nodig, aanscherpen.

Voor alle zaken rondom contractenrecht staan onze advocaten Bernice Nonnekes en Sebastiaan van den Brink voor je klaar. Zij kunnen je van advies voorzien, maar ook wanneer het tot een procedure komt, staan zij je bij in de rechtbank.

Contact met een contractenrecht advocaat?

Voor alle vragen kun je gerust contact met ons opnemen. Een eerste gesprek bij ons op kantoor of bij jullie is vrijblijvend.